Akonda z Duplo w GS Media

Priorytetem drukarni GS Media z Wrocławia jest szybki, tani i wysokojakościowy druk i ten kierunek firma realizuje od lat, opierając swoją działalność na innowacyjnych maszynach cyfrowych. Aby jednak kompleksowa realizacja zlecenia przebiegała tu sprawnie, drukarnia musiała jakiś czas temu pomyśleć o wyposażeniu swojej introligatorni. Tu z pomocą przyszła firma Akonda – dealer firmy Duplo Polska, oferując system broszurujący Duplo 150.

GS Media to drukarnia z wieloletnim stażem na rynku poligraficznym. Firma od wielu lat oferuje usługi drukowania, opierając swoją obecną działalność na technologii cyfrowej.  Rozpoczynała od produkcji – tłumaczeń, opracowania od strony graficznej i wydruku w zewnętrznych drukarniach - instrukcji obsługi do instrumentów muzycznych i choć te produkty są tu nadal obecne w stałej produkcji  - firma przez lata znacząco poszerzyła swoją działalność m.in. o produkcję niskonakładowych książek, materiałów konferencyjnych, broszur, ulotek itp. Było to możliwe przede wszystkim za sprawą nieustannych inwestycji, jakich przez lata dokonywał Grzegorz Szajuk – jej właściciel.

„Nasze pierwsze zakupy – mówi - to oczywiście maszyny drukujące. Klienci chcieli coraz szybciej realizować swoje zlecenia i bez własnego sprzętu właściwie nie mogliśmy być konkurencyjni, dlatego przez lata stawialiśmy na urządzenia cyfrowe i innowacyjne rozwiązania wiodących producentów, co pozwoliło nam nie tylko sprostać ówczesnym oczekiwaniom rynku, ale również znacząco się rozwinąć. Jednak niedługo później okazało się, że doskonałe maszyny (aktualnie mamy ich pięć w naszym parku maszynowym; dwie czarno-białe, trzy kolorowe) to nie wszystko. Owszem – to najważniejszy element całej układanki, ale ponieważ musieliśmy realizować prace jeszcze szybciej, potrzebne były nam także inwestycje w introligatornię. Stąd m.in. zakup systemu Duplo”.

To pierwsze rozwiązanie tego producenta w GS Media i pierwszy efekt współpracy z firmą Akonda. Właściciel drukarni bardzo sobie chwali nie tylko samo rozwiązanie, ale także Duplo i dostawcę urządzenia. Jego zakup był z jednej strony podyktowany potrzebą chwili – firma otrzymała duże zlecenie od swojego stałego klienta z Niemiec (a warto zaznaczyć, że stali, wieloletni klienci z Polski i z zagranicy oraz klienci z ich polecenia stanowią tu największy procent zleceniodawców) i bez doposażenia swojej introligatorni jego realizacja nie byłaby możliwa. „Jakość druku, jaką oferujemy jest już od długiego czasu na bardzo wysokim poziomie – mówi Grzegorz Szajuk. - To był priorytet naszej działalności – chcieliśmy się tym wyróżniać i to się udało. Nie mogliśmy więc stanąć w miejscu z powodu introligatorni – tu również musieliśmy znaleźć sprzęt pod nasze konkretne potrzeby i w tym zakresie pomocna okazała się firma Akonda i jej przedstawiciel - pan Waldemar Kalinowski, który doradził nam odpowiednie rozwiązanie firmy Duplo, z którego jesteśmy zadowoleni”.


Bezpośrednim bodźcem do zakupu było wspomniane wcześniej zamówienie, ale również perspektywa współpracy z nowymi klientami. „Wówczas Duplo – mówi Grzegorz Szajuk - okazało się dla nas doskonałym narzędziem do realizacji tych zamierzeń i stąd nasza decyzja. Doceniliśmy też możliwości urządzenia w stosunku do jego dosyć dobrej ceny. Mogliśmy także przeorganizować pracę w naszym niewielkim zespole. Dzięki Duplo bowiem możemy teraz efektywniej pracować, tzn. osoba, która zajmuje się broszurowaniem może w czasie tego procesu zajmować się również czymś innym”.

Na dowód swoich słów, dotyczących znaczącego przyspieszenia i wydajności produkcji, właściciel GS Media podaje prosty przykład: „Zajmujemy się od długiego już czasu drukowaniem gazety osiedlowej w nakładzie 1000 egzemplarzy. Przed zakupem Duplo produkcją tego zlecenia przez kilka godzin zajmowała się jedna albo dwie osoby. Maszyna taki nakład drukuje w ciągu niecałych trzech godzin, pozostałe wiele godzin przeznaczone było na jego broszurowanie, w co wspomniane osoby były zaangażowane w pełnym wymiarze. Obecnie system Duplo wykonuje ten nakład w ciągu godziny, a dodatkowo osoba, która obsługuje urządzenie broszurujące może jednocześnie zająć się zupełnie inną czynnością”.

Dzięki systemowi Duplo, a także innym inwestycjom, GS Media może teraz wykonać więcej zleceń w krótszym czasie, co pozwala jej na dalszy rozwój. „Ogranicza nas coraz bardziej tylko miejsce – mówi Grzegorz Szajuk. - W zasadzie nie mamy wolnej przestrzeni na kolejne inwestycje i z pewnością o tym kierunku rozwoju będziemy musieli pomyśleć w najbliższej przyszłości”. 

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

projekt / wykonanie strony www: graffik.com.pl | wsparcie IT: malal.pl